مقالات

تعمیر گیربکس صنعتی

تعمیر انواع گیربکس صنعتی اعم از گیربکس حلزونی، گیربکس کتابی، گیربکس خورشیدی، گیربکس هلیکال، گیربکس کرانویل پینیون، گیربکس شافت مستقیم، گیربکس بالابر ساختمانی، گیربکس چینی

تعمیر گیربکس صنعتی یکی از اقداماتی است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چون در صورت بروز خطا در تعمیرات این قطعه، عواقب غیر قابل جبرانی به وجود خواهد آمد.

به دلیل اهمیت بالایی که تعمیرات گیربکس دارد، در این مقاله مرکز تخصصی تعمیر گیربکس صنعتی را به شما معرفی می کنیم و در ادامه به نکات تعمیرات انواع گیربکس صنعتی اشاره خواهیم کرد.

شهباز موتور مرکز تخصصی تعمیرات انواع گیربکس های صنعتی

شهباز موتور مجموعه ای است که به صورت تخصصی در حوزه کالاهای صنعتی مثل گیربکس صنعتی فعالیت می کند. از جمله کارهای این مجموعه، تمامی اقدامات مرتبط با تعمیرات گیربکس صنعتی است که به صورت تخصصی انجام می دهند.

شما می توانید با تماس گرفتن با مجموعه شهباز موتور از طریق شماره های زیر، درخواست خود را ثبت کنید.

شعبه تهران

  • 021-36610759
  • 021-33958560

شعبه اصفهان

  • 031-33362046
  • 031-33367324

برای این که مجموعه ای بتواند تعمیر تخصصی گیربکس صنعتی را انجام دهد باید دو عامل مهم و تاثیر گذار را داشته باشد:

  1. نیروی متخصص: نیروهای متخصصی که در مجموعه شهباز موتور مشغول به کار هستند، با استفاده از دانش و تخصصی که دارند، تمامی عوامل فنی و غیر فنی گیربکس صنعتی را بررسی می کنند.
  2. دستگاه ها و تجهیزات به روز: در بعضی موارد برای عیب یابی دقیق تر نیاز به تجهیزاتی خاص است که مجموعه شهباز موتور از تجهیزات به روز خود را در این زمینه استفاده می کند.

شهباز موتور با در اختیار داشتن هر دو مورد گفته شده، می تواند گیربکس ها را با بهترین کیفیت و در سریع ترین زمان ممکن و با قیمتی مناسب تعمیر کند.

به طور کلی خدمات مختلفی در حوزه تعمیرات تخصصی گیربکس صنعتی در این مجموعه انجام می شود که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم:

  • عیب یابی
  • بازسازی
  • تست عملکرد
  • افزایش راندمان

مزایای انتخاب مجموعه شهباز موتور

  • به کارگیری افراد مجرب با دانش فنی بالا
  • ارتباط مستقیم با شرکت های تولید کننده در صورت نیاز به ارجاع
  • به کارگیری قطعات با کیفیت اصلی جهت تعویض
  • انجام خدمات با قیمت مناسب
  • حدود نیم قرن تجربه
  • تعمیر و بازسازی هر تیپ یا سایز گیربکس صنعتی در تمامی مدل ها و برندهای گیربکس

تعمیرات انواع گیربکس های صنعتی در مدل ها و برندهای متفاوت

از آن جایی که کاربردهای گیربکس های صنعتی متفاوت است، پس مدل های متفاوتی از آن ها استفاده می شود. با توجه به این موضوع، پس می دانیم مشکلاتی که به وجود می آیند  می توانند متفاوت باشند.

سوالی که ممکن پیش بیاید این است که کدام گیربکس ها در مجموعه شهباز موتور قابلیت تعمیر را دارند؟ این مجموعه سابقه ای طولانی در حوزه گیربکس های صنعتی دارد به همین دلیل کارشناسان و متخصصین با تجربه ای در این مجموعه هستند که توانایی انجام تعمیرات تخصصی انواع گیربکس های صنعتی را دارند.

براساس مدل گیربکس ها می توان به تعمیرات انواع گیربکس خورشیدی، حلزونی، شافت مستقیم، هلیکال و دیگر مدل ها اشاره کرد. براساس برند گیربکس ها هم می توان به تعمیرات انواع گیربکس های ایرانی، انواع گیربکس های خارجی مثل گیربکس sew و گیربکس های چینی در تمامی برندها اشاره کرد.

همچنین تعمیرات انواع گیربکس های طراحی شده با حالت های خاص برای کاربردها و مصارف خاص، مانند گیربکس بالابر ساختمانی، گیربکس افزاینده و دیگر مدل ها در مجموعه شهباز موتور انجام می شود.

نکات قابل توجه در تعمیر گیربکس های صنعتی

گیربکس های صنعتی قطعات و ملزومات پیچیده ای دارند که باید با دقت نصب شوند و به همان اندازه با دقت تعمیر شوند.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی ساخت گیربکس ها، تکنیک های تعمیر و سرویس برای بهبود عملکرد و افزایش طول عمر گیربکس تغییر کرده اند و به مرور بهینه شده اند.

آگاهی کامل از مراحلی که شرکت ارائه دهنده خدمات مرتبط با تعمیر گیربکس برای تجهیزات شما انجام می دهد، به شما کمک می کند تا زمان خرابی، هزینه و مشکلات احتمالی را به حداقل میزان برسانید.

پس هر زمان که به تعمیر گیربکس نیاز پیدا کردید، مطمئن شوید مراحلی که در ادامه گفته می شود؛ به ترتیب و به صورت صحیح انجام می شوند.

بیشتر بدانید ⇐ گیربکس صنعتی چیست؟

موارد زیر مراحلی است که حین تعمیرات گیربکس باید انجام شوند:

  1. ارزیابی اولیه

در مرحله اول که گیربکس دریافت می شود؛ پیش از انجام هر کاری، دستگاه از لحاظ ظاهری و نمای کلی بیرونی آن کاملا بررسی می شود. این مرحله شامل بررسی سطوح بیرونی و بررسی عملکرد کلی تجهیزات، تنظیمات بیرینگ و عکس العمل های گیربکس است.

  1. جداسازی قطعات گیربکس

در این مرحله از فرایند تعمیر گیربکس، برای تشخیص کامل عیوب و بررسی قطعات داخلی، تمامی قطعات گیربکس (حتی بلبرینگ ها) از آن جدا می شود.

  1. بررسی وضعیت گیربکس

پس از انجام بازرسی و جداسازی قطعات، تکنسین وضعیت موجود گیربکس را بررسی کرده و یک گزارش از وضعیت موجود تهیه می کند. این گزارش شامل هر چیزی می شود مثل هرگونه آسیب قابل توجه، مشکلات جزیی و مشاهدات انجام شده توسط تکنسین.

پس از بررسی کامل، شرایط کلی گیربکس به شما اطلاع داده می شود و حتی در برخی موارد و با توجه به نیاز، ممکن است جزئیات  دیگری هم ارائه شوند و توصیه هایی برای سایر قطعاتی که ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند، به شما ارائه داده شود.

  1. تعمیر یا تعویض قطعات و مونتاژ گیربکس

زمانی که تعویض قطعات توسط متقاضی تأیید شد، این کار آغاز می شود.

البته گاهی قطعات می توانند به جای جایگزینی با قطعات نو، با تعمیر جزیی و یا حتی تمیز کاری اصولی، مجددا قابل استفاده باشند که این کار به شما کمک می کند تا در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

در گیربکس های صنعتی قطعات مختلفی موجود است که برخی از آن ها به دلیل کارایی و وظیفه ای که دارند از اهمیت بیشتری برخوردار هستند و ایجاد مشکل برای آن ها باعث مختل شدن عملکرد گیربکس می شود و قابلیت تعمیر ندارند.

به عنوان مثال انواع چرخ دنده هایی که در گیربکس ها استفاده می شوند، جز قطعات مهم هستند. چرخ دنده گیربکس اگر دچار مشکل شود مثلا دندانه های آن بشکند؛ باعث می شود که عملکرد گیربکس مختل شود و باید تعویض شود.

تمامی موارد مرتبط با تعمیر یا تعویض قطعات و هر گونه اطلاعات مرتبط با این فرایند، حتما باید در فاکتور ذکر شود. همچنین توجه داشته باشید که قطعات جایگزین شده حتما اورجینال و درجه یک باشند.

پس از این که کارهای مرتبط با قطعاتی که مشکل داشتند تمام شد، سایر قطعات سالم باید به صورت اصولی پاکسازی شوند و مثلا اگر نیاز به روغن کاری دارند، حتما این کار انجام شود.

پس از این که بررسی تمامی قطعات تمام شد، زمان مونتاژ مجدد گیربکس و بررسی وضعیت گیربکس تعمیر شده است.

  1. آزمایش تضمین کیفیت

در این مرحله، عملکرد گیربکس بدون بار مورد آزمایش قرار می گیرد. تست هایی مانند تست ارتعاش و سر و صدا گرفته می شود. با این کار می توان از کیفیت تعمیرات مطمئن شد که باعث عملکرد صحیح و افزایش طول عمر گیربکس خواهد شد.

در پایان وقتی گیربکس آماده استفاده است، آن را رنگ می کنند تا به عنوانی عایقی ضد زنگ عمل کند. همچنین باعث می شود که ظاهر بهتری داشته باشد.

دنبال کردن این مراحل تضمین می کند که همه عوامل در مورد تعمیرات گیربکس صنعتی در نظر گرفته شده است. بنابراین پیشنهاد می شود هنگام جستجو برای یک مرکز تعمیر گیربکس قابل اعتماد، مرکزی را انتخاب کنید که توانایی انجام تمامی این مراحل را داشته باشد و حتما انجام دهد.

تعمیر گیربکس صنعتی

درخواست تعمیر گیربکس های صنعتی در اصفهان، تهران، مشهد، تبریز و سایر شهر های کشور پذیرفته می شود.

برخی از تکنسین ها و مراکز تعمیر گیربکس، تنها موارد محدودی از خدمات تعمیر را انجام می دهند که می تواند منجر به ایجاد مشکل در فرآیند تعمیر گیربکس شود.

با انتخاب یک مرکز معتبر تعمیر گیربکس صنعتی، می توانید نتایج ملموسی را در رابطه با عملکرد و افزایش طول عمر گیربکس خود شاهد باشید. در واقع اگر تعمیر گیربکس صنعتی به شکل درست و اصولی انجام شود، می تواند در سال های آینده به نفع درخواست کننده باشد.

اگر به دنبال ارائه دهنده خدمات معتبری هستید که همه مراحل فرایند تعمیر را به طور تخصصی انجام دهد، با مجموعه شهباز موتور از طریق راه های ارتباطی تماس بگیرید.

مهم ترین قسمت، اقدامات و نگهداری پیشگیرانه گیربکس

این اقدامات باید در زمانی انجام شوند که گیربکس به صورت عادی در حال کار است و عملکرد آن دچار مشکل نیست چون که وقتی گیربکس ایراد پیدا کند، اقدامات پیشگیرانه هیچ فایده ای ندارد و فقط باید گیربکس را تعمیر کرد.

برای اقدامات پیشگیرانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنظیم زمان سرویس
  • بازرسی گیربکس
  • انتخاب شرایط کاری مناسب گیربکس است که فشار های سنگین به دستگاه، کم شود

اگر این اقدامات را نادیده بگیرید، نیاز به تعمیر سریع تر خواهد بود.

یکی از اقدامات موثر در بررسی های دوره ای، روغن کاری گیربکس صنعتی است. با این اقدام ساده می توان از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کرد و گیربکس پس از مدت زمانی طولانی تری نیاز به تعمیر پیدا کند.

به عبارت دیگر اقدامات پیشگیرانه یعنی تجهیزات و ماشین آلات در بهترین شرایط نگهداری شوند و این کار باعث افزایش کارایی دستگاه ها می شود.

در تمامی صنایع، دستگاه های مختلفی در حال کار هستند و نکته مهم این است که بتوان دستگاه را قبل از این که به طور کامل از مدار تولید خارج شود، تعمیر کرد. این کار باعث عدم توقف خط تولید یک کارخانه می شود و از وارد شدن خسارات احتمالی بزرگ تر جلوگیری می کند.

با به روز تر شدن صنایع و انجام فعالیت های بیشتر به دلیل رقابت، بحث کمیت و کیفیت یک محصول نیز به میان می آید. خراب شدن تجهیزات و ماشین آلات، می تواند محصولات تولیدی یک کارخانه را در صحنه رقابتی بازار از دور خارج کند.

لذا اقدامات نگهداری گیربکس های صنعتی، کاری اصولی و بسیار مهم است که برای کنترل وضعیت تجهیزات در نظر گرفته می شود.

هدف اصلی و مزایای نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه

  1. افزایش عمر مفید و کارایی ماشین آلات و تجهیزات مثل گیربکس صنعتی
  2. ایجاد نظم و ثبات در روند تولید
  3. بالا بردن ضریب کیفیت و کمیت در تولید
  4. کمتر شدن میزان تعمیرات و خرابی های ناگهانی که حتی ممکن است خط تولید را تحت تاثیر قرار دهد
  5. جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه بابت تعمیرات طولانی مدت

جمع بندی و نکات پایانی

همانطور تا الان متوجه شدید، اقداماتی که برای بررسی های دوره ای گیربکس های صنعتی انجام می شوند، بسیار کاربردی، مهم و موثر هستند.

برخی نکات مهم دیگر هستند که مرتبط با تعمیر و نگهداری گیربکس نیستند اما می توانند در خراب شدن گیربکس و نیاز به تعمیر پیدا کردن موثر باشند.

این موارد می توانند شامل عواملی مثل محاسبات گیربکس صنعتی هنگام خرید دستگاه باشد تا مناسب ترین و بهترین گیربکس صنعتی را برای کار خود انتخاب کنید.

همچنین توجه به جایگاه نصب گیربکس صنعتی هم می تواند در طول عمر دستگاه موثر باشد. به عنوان مثال اگر محل نصب، لق باشد و باعث شود به دستگاه ضربه وارد شود، می تواند سبب بروز مشکلاتی شود.

همچنین شرایط آب و هوایی هم می تواند روی عمر مفید گیربکس تاثیر گذار باشد. مثلا اگر در محیط هایی به شدت شرجی و مرطوب باشد، باعث زنگ زدن گیربکس می شود. در محیط های به شدت گرم یا در معرض نور مستقیم خورشید هم نباید باشد.

برای دریافت مشاوره تخصصی می توانید از طریق شماره های تماس با کارشناسان مجموعه شهباز موتور ارتباط برقرار کنید.

2 دیدگاه در “تعمیر گیربکس صنعتی

  1. بهزاد چاکری گفت:

    سلام
    وقتتون بخیر
    مرکز ما ( کارنیوتک) در زمینه تعمیرات و فروش انواع گیربکس و پمپ در شهرک شهید سلیمی استان آذربایجان شرقی که بزرگترین شهرک صنعتی شمال‌غرب کشور می باشد، فعالیت خود را آغاز نموده است. آیا می‌توانیم با شرکت شما همکاری لازم را در زمینه آموزش نفرات تعمیرات (نمایندگی شهباز موتور) و نیز فروش داشته باشیم؟
    ممنون از لطفتون

    1. پشتیبانی شهباز موتور گفت:

      سلام وقت شما بخیر جناب چاکری.
      لطفا با شماره تماس های مجموعه تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتون کنند.

نظر یا درخواست شما

در صورت درج اطلاعات خصوصی شما مانند شماره تلفن و ایمیل توسط ما مشاهده می شود، و برای عموم فیلتر خواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *