گیربکس حفاری

  • گیربکس دستگاه حفاری باید مقاوم و دارای قدرت تحمل بالا باشد. به همین دلیل گیربکس های خورشیدی گزینه مناسبی هستند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر می توانید به بخش توضیحات در همین صفحه مراجعه نمایید.
  • جهت استعلام قیمت گیربکس حفاری و یا دریافت مشاوره، می توانید درخواست خود را در سایت ثبت نموده یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ضمانت اصالت کالا

ضمانت اصالت کالا

ارسال سریع

ارسال سریع

مشاوره تخصصی

مشاوره خرید

انتخاب گیربکس دستگاه حفاری یکی از چالش های مهم در صنعت حفاری است. حفر انواع تونل و چاه از جمله امور صنعتی سنگین محسوب است. به همین دلیل گیربکسی که برای این ماشین آلات استفاده می شود، باید توانایی تحمل بار و فشار های سنگین را داشته باشد.

عوامل تاثیر گذار در انتخاب گیربکس حفاری

عوامل مختلفی در انتخاب گیربکس حفاری دخیل هستند، اما برخی از مهم ترین آن ها عبارت است از:

  • نوع حفاری
  • عمق حفاری
  • الکتروموتور متصل به دستگاه

به طور کلی ماشین آلات حفاری در 2 نوع افقی و عمودی عملیات حفر را انجام می دهند. فرآیندی مانند حفر چاه از نوع عمودی و حفر تونل از نوع افقی است. با وجود اینکه هر دو این فرآیند ها از نوع سنگین هستند، اما حفاری افقی نسبت به عمودی سنگین تر و سخت تر است. البته این موضوع به طور مستقیم به جنس مکانی که حفاری می شود، بستگی دارد. بر همین اساس عموما گیربکس های حفاری افقی دارای ویژگی های خاصی هستند.

لازم به ذکر است در حالت عمودی نیز بسته به عمق و سختی مکان مورد نظر، توان های مختلفی از گیربکس لازم است. به عنوان مثال در برخی از عملیات های حفاری افقی نیاز به گشتاورهای متغیر و یا نسیت تبدیل های متنوع داریم. اما به طور معمول در نوع عمودی ممکن است کمتر با این شرایط مواجه می شویم.

ویژگی های گیربکس دستگاه حفاری

برخی از ویژگی های گیربکس حفاری پیش تر بیان شد. با این وجود مواردی چون: تحمل و مقاومت بالا، جنس مقاوم و مستحکم، لرزش کم، وجود نسبت تبدیل های متنوع، قابلیت کوپل با مته های حفاری، تنظیم دور خروجی مناسب، تولید گشتاورهای زیاد، خروجی های متنوع و… از مهم ترین ویژگی های گیربکس دستگاه حفاری به شمار می آید.

بر اساس همین فاکتورها و با توجه به ساختار فنی گیربکس های موجود در بازار، مناسب ترین نوع گیربکس برای این صنعت گیربکس خورشیدی و هلیکال یا شافت مستقیم است. یکی از ویژگی های مهم و کاربردی گیربکس های خورشیدی، داشتن استیج های متنوع است. این خصوصیت باعث می شود بتوان تا سطح قابل قیولی دور را کاهش و گشتاور را افزایش دارد.

همچنین این گیربکس ها از نظر دور خروجی، معمولا بین 30 تا 40 دور و با توان 20 تا 30 اسب انتخاب می شود. البته باید توجه داشته باشیم به طور ویژه این مقادیر بستگی به قطر مارپیچ (ماردون) آن دارد. اما به طور معمول 30 تا 40 دور خروجی مناسب است.

همچنین در نظر داشتن این نکته نیز لازم است که، برای صنعت حفاری به طور خاص بهتر است از انواع گیربکس با خروجی فلنجدار با شافت تک خار استفاده شود. این نوع خروجی در طراحی گیربکس های خورشیدی وجود دارد.

مشخصات فنی

نوع گیربکس

خورشیدی، هلیکال، شافت مستقیم

جنس بدنه

چدن

توان

معمولا 20 تا 30 اسب

تعداد استیج

1 استیج، 2 استیج، 3 استیج، 4 استیج، 5 استیج

نوع خروجی

معمولا فلنج دار با شافت تک خار

بازه دور خروجی (rpm)

معمولا بین 30 تا 40

مشاهده سایر محصولات مرتبط:

نقد و بررسی مشتریان

0 نقد و بررسی
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

پاکسازی فیلتر

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “گیربکس حفاری”

در صورت درج اطلاعات خصوصی شما مانند شماره تلفن و ایمیل توسط ما مشاهده می شود، و برای عموم فیلتر خواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *